Gymmet tillhör män

Har precis avslutat ett träningspass och jag måste väl inte vara den enda tjej som går in på gymavdelningen och känner sig utstirrad?!

Det är precis som "omg en tjej låt oss se stora och coola ut. Hon är säkert vilse" 

Idag fick jag till och med en kommentar när jag höll på med en maskin där en kille skrattar lite med sina vänner, kommer fram till mig och säger "sötnos är du snart färdig så vi kan köra?"

Allt annat än sötnos är okej i den där kommentaren absolut. Men just att dom får för sig att sötnos är ett okej namn på en tjej du inte känner det minsta är absolut inte okej. 

Jag svarar iallafall med nej och fortsätter i lugn och ro under den tiden dom står bredvid som fån och kollar på. 
Jag är ingen feminist men herregud, i sånna tillfällen vill man bara smälla till personen. 

Jag längtar till den dagen man kan gå på gymmet och inte bli stirrad på som om man vore ett rädd rådjur som hamnat på del sida stängslet....
1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Hahah SHIT vilka stolpskott som säger något sådant!!

Svar: Ja verkligen men det kände så skönt att låta dom stå och vänta med
ByJuliaP

2 Frida:

skriven

Jag brukar för det mesta vara själv när jag är på gymmet. :) Så har inte haft sådana problem faktiskt.

3 TIDSTJUVEN:

skriven

Vilka idioter till killar!!! Sånt där ska man inte tolerera.

4 Erica:

skriven

Men gud.. hade blivit så fruktansvärt irriterad! Dessutom hade jag nog suttit vid den maskinen extra länge också haha ;}

5 Linda:

skriven

håller absolut med dig, jag tränar inne på tjej gymmet annars får jag inte vara ifred!

6 snie.blogg.se:

skriven

Vilken onödig kommentar. Ja oftast glor de på en när man går in, men jag brukar inte bry mig! Kör på!!

Kommentera här: